Kjøpsbetingelser

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser

 

Priser og betaling

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr. 
Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte. 
Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode. Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden. Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel. Minimumsordre er kr 80, og ved bestilling under minimumsbeløpet må varen(e) hentes på vårt lager i Røyken.

 

Angrerett

Angrefristen er på 14 dager. Angreretten må benyttes så raskt som mulig, og senest innen14 dager etter at varen ble mottatt.

I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at du ønsker å benytte angreretten. I tilbakemelding til oss må angrerettsskjema benyttes. Angreskjema finner du her:  https://signform.no/dss/index.php?view=forms&id=12

Angrefrisen løper fra den dagen du mottar varen eller en vesentlig del av den.

Angrefristen gjelder ikke:
For matvarer som forringes raskt, slik som matvarer med kort holdbarhetsdato og kjølevarer. Angreretten gjelder heller ikke dersom varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake eller dersom emballasjen er brutt.

Når du benytter angreretten er du:
Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den. Du er selv ansvarlig for å returnere varen på en trygg måte og må selv betale fraktkostnad av retur av varen. Når varene er returnert til oss er vi ansvarlig for å refundere det beløp du betalte ved bestilling av varen, inkludert opprinnelig fraktkostnad.

Leveranser

Leveransetid og frakt

Leveransetid oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen. Vi tilbyr gratis frakt ved kjøp over kr 1500. For varer som ikke kan sendes som brevpost, benytter vi PostNord ved kjøp som overstiger gratis frakt grensen.  Det bemeres at det ikke er mulig å spore brevpost. Det er kunden som bærer risikoen for at brevpost kommer frem til mottaker, med mindre manglende levering av brevpost skyldes forhold på vår side. 

Vi gjøre oppmerksom på at det ikke sendes ut varer om fredagene.

Pakker som ikke hentes

Hvis dere velger pakke ( PostNord eller Bring) som fraktmetode vil varen ligge på deres lokale postkontor i opptil 4 uker. Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 150,-.

Returer

Returfrakt må dere selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.

Når dere benytter angreretten må dere, 
hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss, 
hvis det gjelder en tjeneste, gjøre materialet tilgjengelig for oss, med mindre dette skulle innebære problemer for dere.

Tilbakebetalingsplikt: 
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.

Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.